اخبار و مقالات

پیشرفت ۱۵ میلیون دلاری صنایع کشور در رینگ صادرات
تاریخ انتشار : 1397/10/8 ساعت 15:03:42

پیشرفت ۱۵ میلیون دلاری صنایع کشور در رینگ صادرات

نائب رئیس کمیسون معدن و صنایع معدنی اتاق ایران گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، میزان صادرات ۳۵ میلیون دلار بود که هم اکنون این مبلغ به ۵۰ میلیارد دلار رسیده است.

حسن حسین قلی نائب رئیس کمیسون معدن و صنایع معدنی اتاق ایران درباره دستاورد‌های چهل سالگی انقلاب اسلامی، گفت: خوشبختانه در بخش معدن و صنایع معدنی رشد چشمگیری داشته ایم و از کشور‌های پیشرفته دنیا عقب نیستیم و به عبارتی بروز هم هستیم.
وی با اشاره به اینکه در بخش خودروسازی شانزدهمین خودروساز در دنیا به حساب می‌آییم، افزود: این صنعت توانسته رشد خوبی داشته باشد، البته گلایه‌هایی هم در این بخش وجود دارد، اما نباید فراموش کرد که این صنعت در مقایسه با چند سال گذشته رشد چشمگیری داشته است.
به گفته حسین قلی، در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی، توانسته ایم در بخش کشاورزی رشد چشمگیری داشته باشیم.
رئیس اتحادیه صادرکنندگان سرب و روی ایران، با بیان اینکه دربخش تولید، نسبت به قبل از انقلاب اسلامی  پیشرفت های قابل توجهی داشته ایم، افزود: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی وابستگی به خارج بیشتر بود، اما هم اکنون این وابستگی به حداقل رسیده است.
حسین قلی با اشاره به اینکه در بسیاری از صنایع همچون صنایع معدنی، خوداتکا هستیم، گفت: خوشبختانه توانسته ایم پیشرفت‌های بسیاری در زمینه راه سازی، سدسازی و کارخانه سیمان داشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه دربخش صادرات، در دوران بعد از انقلاب پیشرفت‌های خوبی داشته ایم اظهار کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، میزان صادرات ۳۵ میلیون دلار بود که هم اکنون این مبلغ به ۵۰ میلیارد دلار رسیده است که البته اگر از  این بخش حمایت بیشتری شود به صادرات ۱۰۰ میلیارد دلاری هم  خواهیم رسید.
نائب رئیس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق ایران با بیان اینکه در بخش واردات، برای تامین مواد اولیه در بسیاری از صنایع مشکلی نداریم تصریح کرد: حمایت از تولید داخل می تواند در به صفر رساندن وادرات بسیار کارگشا باشد، البته با تعرفه بیش از ۱۰ درصد مخالفم چرا که اگر برای جنسی بیش از ۱۰ درصد تعرفه درنظر گرفته شود موجب می‌شود که فرصت‌های داخلی نتوانند رشد کنند.